Відмінності між направленими і асиметричними шинами
Багатьом водіям непросто ухвалити рішення, яку на автомобіль купити резину. Із сезонністю все зрозуміло – продаються літні, зимові та всесезонні. Складніше з вибором шин по типу протекторного дизайну.
Існує три варіанти:
- симетричні ненаправлені;
- симетричні направлені;
- асиметричні.
Найпоширеніші в Україні шини із симетричними ненаправленими малюнками. Вони вважаються класичними і добре пристосовані під експлуатацію в межах населених пунктів та на заміських трасах. Однак є один нюанс – для засніжених чи мокрих доріг це не найкращий варіант.
Під складніші умови краще направлену або асиметричну резину купити 195/65 r15 чи іншого розміру, який вказаний у техпаспорті машини. Обидва варіанти забезпечують чудовою курсовою стійкістю на мокрих та засніжених покриттях. Проте є між ними відмінності, розібрати які потрібно докладніше.
Направлені шини
Малюнок протектора спроектований більш габаритними блоками, які нанесені в односторонньому напрямку. В центральній зоні вони сходяться, формуючи хвилеподібну стрілку із загостреним наконечником. Він видавлює вологу з-під резини, тоді як бруд видаляється назовні через поглиблені бічні канавки.
Вся поверхня вкрита дрібними (літні моделі) або більшими (зимові скати) ламелями. Вони надійно хапаються за кожний сантиметр покриття, що гарантує безперебійний контакт шин з дорогою. На дуже засніжених трасах в роботу включаються бічні ґрунтозачепи, які розчищають шлях попереду колеса, тим самим покращуючи прохідність.
На сухій трасі направлені шини також поводяться непогано. Якщо дорога рівна, можна розганятись до високої швидкості з впевненістю, що в потрібний момент вони не підведуть. Однак, чим швидша їзда, тим інтенсивніше стирається компаунд.
При установці на колісний обід потрібно враховувати вказівку у вигляді напису «Rotation» зі стрілкою на боковині. Це підказка, в який бік має обертатися шина, щоб демонструвалися найкращі їздові властивості. Неправильна посадка її основні якості помітно погіршує і суттєво знижує експлуатаційний ресурс.
Асиметричні покришки
Вважаються універсальною резиною елітного класу. Їхня головна особливість – у роздвоєному дизайні протектора, на якому нанесено два різні малюнки:
- Зовнішня сторона оснащена більшими блоками, які відповідають за стійкість та маневреність на сухому покритті. Резина тут жорсткіша, оскільки саме на цю частину покришки припадає основне навантаження в поворотах.
- Малюнок внутрішньої сторони розріджений каналами, які розкинуті від водовідвідних канавок. Більш м’яка резинова суміш оптимізує зчеплення з мокрими (літом) та засніженими (взимку) дорогами.
Асиметричні шини купити варто власникам респектабельних марок авто або спорткарів. В них відмінна курсова стійкість при їзді на більших швидкостях і краще спрацьовує гальмівна система. З-під коліс видається відносно невелика шумність, чим забезпечується акустичний комфорт в салоні.
Таку резину також необхідно встановити правильно, щоб вона показувала свій високий потенціал. В маркуванні є написи «Outside» та «Inside», які позначають зовнішню та внутрішню сторону відповідно. Це означає, що правильною буде посадка на колесо, якщо водій бачить на боковині напис «Outside».
Які потрібні диски?
На направлені чи асиметричні шини диски встановити можна різні – литі чи сталеві. Орієнтиром при виборі ковпаків є період року. Для зими краще купити диски сталеві, у яких висока стійкість до корозії і максимальна міцність. Литі ковпаки ідеально підходять під використання влітку за рахунок меншої ваги та зовнішньої привабливості.